Az élvonalba tartozó amerikai csapatok és stadionok egyre inkább ‘megfertőződnek’ az egészséges, fenntartható ételekkel és szemlélettel. A hagyományos, régi chips, hot-dog és óriás kóla kombinációt elkezdték felváltani a legjobb helyeken a saláták, helyben termesztett ételek és frissen facsart gyümölcslevek.
Az amerikaiak is kezdenek rájönni, hogy az elhízás, az egészségtelen ételek veszélyesek, főleg a legnépszerűbb csapatok rajongói nem tudnak és nem is szeretnének többé azonosulni a zsíros krumpli és szósz kinálattal. A 2014-es amerikai profi baseballbajnokság nyertese, a San Fransisco-i Giants csapata például híres stadionjukat, az AT&T Parkot tették fenntartható gazdasággá: egy 400 m²-es veteményest alakítottak ki a területen. Ahogy a csapat fogalmazott, a sport és a fenntartható, egészséges filozófia kéz a kézben kell, hogy járjon. A példaértékű kertről érdemes megtekinteni a fotókat:
A Giants 40 000 rajongójával az egyik legnépszerűbb baseball csapat, legtöbb meccsük teltházas. Ezt a rengeteg rajongót már igazán ‘megéri’ környezettudatossá nevelni. A hot-dog és a mogyoró ugyan még mindig népszerű étel a büfékben, de a csapat saját bio kertjében termelt zöldségeiből és gyümölcseiből is készülnek ételek, melyek fel is kerültek az étlapra.Turmixbárjukban szinte mindenféle ízű és színű egészségbombát választhatunk, legyen az epres, avokádós ital vagy házi limonádé.
A San Fransisco-i időjárás lehetővé teszi, hogy egész évben termelhessen a kert. A fiatalok zöld szemléletének kialakítása végett a Giants nagy hangsúlyt fektet arra is, hogy a jövő nemzedéke csoportos túrákon betekintést nyerhessen a bio kertészkedésbe és az egészséges étkezés fontosságába. A házi saláta specialitás például sokkal jobban fogy a pultokban, mint a chipsek.
A baseball csapat kezdeményezése egy biztató irány – amikor az egészséges életmód tömegeket tud megmozgatni, és trendi tud lenni, akkor van esély arra, hogy egyre többen követik ezt a zöld példát otthon is, a hétköznapi étkezéseknél.
Forrás: Sierra