A fogyasztói társadalom kényszeres vásárlásmániájára reagálva, a University of Brighton tanulói egy szuper környezettudatos stratégiát dolgoztak ki, mellyel nem csak a márkákhoz való érzelmi elköteleződést erősítik – ezen keresztül segítik elő, hogy hosszabb ideig hordjuk a megvásárolt termékeket.

zoldebb-markahuseg

A brightoni csapatból Emma Whiting olyan cipőt csinált, aminek az idő és a kosz kimondottan kedvez – ha már régóta hordod, az idő múlásával kirajzolódnak rá minták. De ezt csak akkor láthatod, ha nem vásárolsz egyből újat a következő héten. A ruháinkat hordanunk kell, nem pedig lecserélni egyre gyorsabban. A felelős gondolkodás, a tudatos vásárlás fontosságára hívja fel a program a fiatalok figyelmét. Az y, x és z generációk trendkövető, erős egyéniség kereső, de értéket nem értékelő nemzedékének koppint rá az orrára. Világcégek is beálltak a kezdeményezés mögé – a Puma és a Sony is beállt. Ha elég jó és különleges termékeket csinálsz, azt sokáig fogják hordani. Ha pár hónapra tervezed őket minőség tekintetében is, akkor nem csak kevés ideig hordják majd, de vásárlókat is veszíthetsz az alacsony minőség miatt.

A Brighton University egy másik tanulója – Laura Bethan Wood olyan kávés csészét tervezett, melyen szintén az évek múlásával, a használat során jönnek elő a minták. Minél többet használod, annál jobban szeretheted, annál jobban az életed részévé válik a termék. Ez az igazi, jó termékhez ragaszkodás és márkahűség.

zoldebb-kavescsesze

Forrás: Recyclopedia

Print Friendly